Mcdonald’s BringaMánia Természetjáró gyalogos túrák a Mátrában.

2013-ban nem csak a bringásokra gondoltunk. Idén 2 távon is túravezető segítségével járhatjuk be a Mátra legszebb pontjaiból néhányat.

BringaMánia 5 Kilátó Séta

Útvonal: Oxigén Adrenalin Park - Hanák Kolos kilátó - Rákóczi-forrás – Sástó - Oxigén Adrenalin park

Kicsiknek és nagyoknak könnyen teljesíthető 4 és fél km-es séta. Az Oxigén Adrenalin parkból kiindulva a kőbánya jobboldalán felmegyünk a függőhídig, majd jobbra fordulva kb 100 méter múlva az önkéntesek által felújított Hanák Kolos kilátóban gyönyörködhetünk a tájban. Innen a Sárga L turistaúton haladva, lefelé 80 méter után jobbra ráfordulunk a Sárga - jelzésre és 1100 méteren keresztül lesétálunk a Rákóczi-forráshoz. A pihenőtől visszamegyünk 25 métert és balra fordulva a Sárga + (kereszt) jelzésen kb 1 km emelkedő után elérjük Sástót. Sástó előtt a 24-es főúton való átkelésnél fokozottan figyeljünk! A tavat jobb kéz felől megkerülve elérünk sétánk céljához a román olajfúró toronyból lett 53 méter magas Sástói kilátóhoz. A belépő ára: 6 éves korig ingyenes, 14 éves korig 100Ft, 14 éves kor felett 200Ft. A kilátóból tovább haladva a Sárga + jelzésen 750 méter után elérjük a hátsó parkolót. Innen jobbra felfelé a műúton haladunk 250 métert, itt is figyeljünk a 24-es úton való átkelésnél! A kijelölt úton felfelé haladva 600 méter után megérkezünk az Oxigén Adrenalin park alsó bejáratához. Majd 100 méter felfelé után megérkezünk sétánk végállomásához a faházhoz, ahol szurkolhatunk a Mountain Bike Magyar Nagydíjon induló kerékpárversenyzőknek.

BringaMánia 10 Forrás Túra

Útvonal: Oxigén Adrenalin Park – Hanák Kolos kilátó – Kecske-bérc – Mátraháza – Görgői út fahíd - Farkas-kút – Oxigén Adrenalin Park

A nem egészen 10 km-es túra a Mátra déli oldalának több különleges helyén is áthalad. Az Oxigén Adrenalin parkból kiindulva a kőbánya jobboldalán felmegyünk a függőhídig, majd jobbra fordulva kb 100 méter múlva az önkéntesek által felújított Hanák Kolos kilátóban gyönyörködhetünk a tájban. Innen a Sárga L turistaúton haladva, lefelé 80 méter után az 5 km-es Séta útvonalával ellentétesen balra ráfordulunk a Sárga - jelzésre és 1600 méteren keresztül felfelé haladunk a Sárga ∆ (háromszög) jelzésig, ahol balra fordulunk és 130méteren keresztül felmászunk a Kecske-bérc-re. Visszamegyünk a Sárga – jelzésig és jobbra fordulva tovább haladunk Mátraháza felé végig a Sárga – jelzésen. 1200 méter hegymenet után megérkezünk a Mátraházára a parkolóba, ahol mindenki kedvére frissíthet a büfékben. Palacsintával teli pocakunkkal a mosdó melletti úton a Sárga ∆ (háromszög) jelzésen indulunk el egy kellemesen hullámos turistaúton és 900 méter múlva a Sárga + jelzésen jobbra megyünk tovább lefelé. 1300 méternyi lejtő után a Görgői út keresztezésénél megnézhetjük a másnap rajtoló XII. Mátra Mountain Bike Maratonra épített fahidat, ahol többek között Magyarország legjobb kerékpárversenyzői fognak elképesztő sebességgel tekerni. Innen 200 méternyi ereszkedés után elérünk túránk legszebb pontjához a festői szépségű Farkas-kúthoz, ahol megtölthetjük kulacsainkat forrásvízzel. A Sárga + jelzésről 680 méter után az addig párhuzamosan futó műúttal való kereszteződéskor balra fordulunk és a műúton haladunk tovább felfelé és 220 méter múlva balra fordulunk, hogy 40 méter után elérjük a 24-es főutat. A 24-es főúton való átkelésnél fokozottan figyeljünk! 500 méter felfelé után elérjük az Oxigén Adrenalin park alsó bejáratát, innen egyenesen 250 méteren keresztül felmegyünk a rajtkapu melletti faházhoz túránk végállomásához, ahol szurkolhatunk a Mountain Bike Magyar Nagydíjon induló kerékpárversenyzőknek.