Újdonságok a pályán

 

A XI. Mátra Maratonon változtattunk a pálya nyomvonalán, amely mindhárom távot érinti. A pályamódosításokkal az a célunk, hogy minél kevesebbet haladjunk közúton és leginkább csak keresztezzük azokat. A változásokkal növekednek a távok és a szintek is. Lássuk a részleteket.

 

Kékestetői változás

A sípályán ugyanúgy fel kell tekerni, de a csúcskő "érintése" után nem az aszfalton gurulunk le, hanem a sípálya déli oldalán, ahol integethetünk a szembe tekerő társaknak, a főúton csak 200 métert haladunk. A változás a közép és a hosszú távat érinti.

 

Szénégetőktől a Rudolftanyai elágazásig

Az elmúlt évek során a szénégetőktől a Károlyvágási műúton (egy veszélyes főútkeresztezéssel és a főúton haladással) jutottunk el a Rudolftanyai elágazásig.

Az idei Mátra Maratonon aszfalt helyett egy gyönyörű köves fölfelén a Nyesettvár mellett gyűjtjük a szintet, a műutat csak keresztezzük egy belátható, egyenes szakaszon. Egy kis fölfele után belecsatlakozunk a hosszútávasok kedvenc lejtőjébe és tovább száguldunk a Rudolftanyai elágazásig. A változás a rövid és a közép távot érinti.

 

Mátraszentimre kerülő

Eddig kétszer haladt át a pálya Mátraszentimrén, de a mostani újítással csak egyszer érintjük a települést. A patakátkelős, köves, technikás lefelével jutunk vissza a régi pályanyomvonalra. A változás csak a hosszútávot érinti.

    

24-es út helyett

A Mátra nyeregtől a Vörösmarty turistaházig a 24 főúton haladt a pálya nyomvonala, de mondhatjuk azt, hogy ez volt talán a legveszélyesebb szakasza a versenynek, így ezen mindenféleképpen változtatni akartunk. A nyeregnél áthaladunk a Csór-réti víztározóhoz haladó műútra, majd arról egy éles kanyarral a zöld négyzeten megyünk Görgőbikki útra, ahol találkozunk a mezőny végével. A műúton keveset haladunk, és a zöld kereszt jelzésen mászunk vissza a régi pályanyomvonalig. Ez a változást minden távot érint.

Belépés
Elfelejtett jelszó